fbpx

Rokolectiv x Atopia

  • Performance
  • Intrare liberă

90 min.

30.05.2024

joi

20:00

CNDB – Sala Stere Popescu (Bd. Mărășești 80)

Info

Joi vom găzdui două performance-uri colaborative ca rezultat al rezidențelor ATOPIA: un spectacol live de bela cu regia de mișcare de Mihai Mihalcea și costumele concepute de Oláh Gyárfás, și un concert de Petra Hermanova însoțit de elemente vizuale de Apparatus 22.

În cadrul rezidențelor ATOPIA, Rokolectiv invită doi muzicieni afiliați la platforma SHAPE+ să experimenteze într-un proces artistic comun, deschis cu artiști români.

Petra Hermanova este muziciană și artistă vizuală stabilită în Berlin. În 2018, Hermanova a început să lucreze cu autoharpa, care a devenit de atunci pilonul central al practicii sale muzicale. Inspirându-se din dronele medievale, doom metal și expresiile texturale contemporane, precum și din muzica autoharpelor din Appalachia, ea creează aranjamente pline de emoție însoțite de voce. Prezintă un spectacol în colaborare cu Erika Olea, Maria Farcaș & Dragoș Olea (Apparatus 22).

Apparatus 22 este un colectiv de visători cu ochii deschiși, cetățeni ai multor tărâmuri, cercetători, activiști poetici și futurologi (ratați) fondat în ianuarie 2011 de membrii actuali Erika Olea, Maria Farcaș, Dragoș Olea împreună cu Ioana Nemeș (1979 – 2011) în București, România. Începând cu anul 2015, ei lucrează între București, Bruxelles și universul utopic SUPRAINFINIT. Lucrările Apparatus 22 au fost prezentate în numeroase expoziții, printre altele la La Biennale di Venezia 2013, Kunsthalle Wien (AT), Kunsthal Gent (BE), Kunsthalle Mannheim (DE), Contemporary Art Museum Roskilde (DK), SMAK Gent (BE), Muzeul de Artă Contemporană (MNAC), București (RO), Museion, Bolzano (IT), TRIUMF AMIRIA. Muzeul de Cultură Queer (RO), Akademie Schloss Solitude, Stuttgart (DE) etc.

Biografii

De origine sud-coreeană, bela (they/them) este muzician și artist de performance stabilit la Berlin. Ei sunt cunoscuți pentru performanțele lor care îmbină pungmul – un act folcloric coreean înrădăcinat în tradițiile agricole și legat de mișcările sociale din trecut – și vocea inspirată de metalul extrem. bela modelează pungmul în ritualul pentru furia și durerea queer cu distorsiuni și strigăte subponderale. Pentru acest nou spectacol, ei colaborează cu coregraful român Mihai Mihalcea pentru mișcarea scenică și cu designerul de modă / artistul vizual Oláh Gyárfás pentru designul costumelor.

Mihai Mihalcea este un artist și coregraf stabilit în București. Lucrările sale au fost prezentate atât în contextul artelor vizuale, cât și al dansului contemporan în instituții precum Kunsthalle Gent (BE), Black Box Theater Oslo (NO), Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Buckenthal Sibiu (RO), Rencontres Choreographiques de Seine-Saint-Denis (FR), HAU Berlin (DE), The Paintbrush Factory Cluj (RO), Centrul Național al Dansului, București (RO), Akademie Der Künste Berlin (DE), Kunsthalle Bega, Timișoara (RO) etc.

Designerul și artistul Oláh Gyárfás a dat viață brandului românesc de modă Rozalb de Mura. El a fost puterea creatoare din spatele brandului Patzaikin, care combină moda cu ecotehnologia. Gyárfás este interesat de spațiu, natură, detalii abstracte și de calitățile sculpturale ale texturii.

Albumul Noise and Cries este disponibil AICI.

Finanțat de
SHAPE+ este o inițiativă de trei ani cofinanțată de Uniunea Europeană prin programul Europa Creativă. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin însă exclusiv autorului (autorilor) și nu reflectă în mod necesar cele ale Uniunii Europene sau ale Agenției Executive pentru Educație și Cultură (EACEA). Nici Uniunea Europeană și nici EACEA nu pot fi considerate responsabile pentru acestea.

Acest eveniment are loc în cadrul proiectului ATOPIA, cofinanțat de AFCN. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu poate fi considerat responsabil pentru conținutul proiectului și nici pentru modalitățile de utilizare a rezultatelor acestuia. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Sari la conținut