Poetic – playful – provocative
- Conferință publică
- Intrare liberă
80 min.
Info
The experimental dances of the Berlin surrealist cabaret Die Badewanne.
Berlin, Germania, 1949: peisajul devastat de război al orașului a reprezentat grotescul decor pentru fondarea cabaretului artistic Die Badewanne („Cada de baie”).
Format de un grup de pictori, scriitori, dansatori și muzicieni tineri și rebeli în subsolul Femina Bar, el a devenit rapid localul favorit al unui grup de boemi din toate colțurile lumii. Lucrând împreună, artiștii au dezvoltat un program care s-a inspirat din experiența personală a trecutului recent și a adus artele frumoase și literatura, care fuseseră interzise de naziști, înapoi pe scena experimentală.
Prelegerea se va concentra pe dansurile Die Badewanne care au tradus tablourile unor artiști faimoși precum Picasso sau Paul Klee, dar și ale unor membri ai cabaretului, precum Alexander Camaro, în mișcare. Coregrafiile realizate de Iris Barbura pot reprezenta o mărturie a caracterului deopotrivă poetic și experimental al acestor dansuri. Pornind de la fotografiile, documentele și declarațiile artiștilor din Die Badewanne, prelegerea va contura un portret al acestei perioade istorice care nu a pierdut nimic din prospețimea sa impresionantă.
Agnes Kern este istoric de artă și teoreticiană de dans. În prezent, ea este co-curatoare a Fundației Alexander și Renata Camaro din Berlin, pregătind organizarea unei expoziții și a unui spectacol inspirat de dansatoarea română Iris Barbura alături de CNDB. Ea a mai colaborat la expoziția „BERLIN SUPRAREALIST… Camaro și cabaretul artistic Die Badewanne” (Camaro Foundation, 2014) și la publicația „Unica Zürn – Camaro – Hans Bellmer. Lucrări din anii ’40 până în anii ’60” (Berlin 2016).
Mentiuni speciale
Prelegerea va avea loc în limba engleză.