fbpx

Performance „Pure”, proiecția filmului „The Tower” și concert „Exit Promises”

  • Dans & performance
  • În cadrul Festivalului News from Polska #3

140 min.

Info

Pure

Coregrafie, concept și performance: Ramona Nagabczyńska

Durata: 30 min.

– spectacol non-verbal –

Solo-ul Ramonei Nagabczyńska abordează subiectul corpului „natural”, prin intermediul conceptului de materie Ur creat de renumitul regizor de teatru și pictor polonez Tadeusz Kantor. Materia Ur este starea care precede iluzia, pre-existența autonomă a materiei teatrale. În pURe, coregrafa folosește conceptul de materie Ur în legătură cu corpul ei. În loc să abordeze corpul ca pe un obiect al opresiunii, coregrafa își mută atenția pe responsabilitatea, dorința și abilitatea corpului de a se emancipa și a-și impune propria ordine. Prin schimbarea întrebării de la „ce reprezintă corpul?” la „ce vrea corpul?”, corpul este transportat din domeniul simbolic în cel al nevoilor, dorințelor și fanteziilor.

BIO

Ramona Nagabczyńska este absolventa Warsaw State Ballet School, Hochschule für Musik und Darstellende Kunst din Frankfurt și The Place din Londra. A lucrat cu diferite companii de dans, coregrafi independenți, artiști vizuali și regizori de teatru de la Polish Dance Theatre (2005/2006), cu Fleur Darkin (Augustine, 2006-2008), Tom Dale (Rise and Chodzenie, 2008, 2009), Ula Sickle (Blind Spot, 2009), Maria Stoklosa (Lets dance Chopin, 2010), Carrie Cracknell și Lucy Guerin (Throwing, 2011), David Wampach (Cassette, 2011-2014), Les Gens D’Uterpan (Avis D’Audition 2012 – aleasă în urma audiției), Kaya Kołodziejczyk (Brith Out și ATDK to KK, 2008-2013), Emma Martin (Dogs, 2012), Junk Ensemble (Dusk Ahead, 2013-2015), Paulina Ołowska (Alphabet, 2014), Sjoerd Vreugdenhil (Unintended Consequences, 2014), Rebecca Lazier (There may be others, 2015-2016) și Clod Ensemble, cu care lucrează constant (Red Ladies, 2008-2015, Under Glass, 2009-2010, An Anatomie, 2011-2013, Zero, 2013).

Debutul ei coregrafic a fost Man’s Best Friend, creat în 2009 în cadrul programului Solo Project organizat de Arts Station Foundation (Stary Browar) în Poznań. Printre lucrările ei se mai numără instalația video Turao/Dziw (2010) și New (Dis)Order (2012), Re//accumulation (2012), care fac parte din ciclul RE//MIX curatoriat de Komuna//Warszawa, Dinge (2014), Actions to relate to Verbs (2015) și pURe (2015). În 2014, spectacolul New (Dis)Order a fost ales ca Aerowaves Priority Company. Ea este susținută în prezent de rețeaua internațională de arte performative APAP.

THE TOWER

Scenariul și regia: Karolina Breguła

Cu: Joanna Cortes, Nina Czerkies, Roman Holc, Borys Jaźnicki, Ewa Konstanciak ș.a.

Durata: 79 min.

– subtitrare în limba engleză –

„The Tower” este o operă – musical despre un colectiv de oameni care locuiesc în același bloc și plănuiesc să construiască împreună un turn de zahăr. Absurdă și plină de anxietate, povestea proiectului utopic abordează istoria arhitecturii postbelice a locuințelor, analizând-o din perspectiva utilizatorului său, locuitor al unui oraș modernist. Visurilor și dorințelor li se juxtapune dificila realitate a vieții în blocuri și contradicțiile înscrise în planurile moderniștilor.

BIO

Karolina Breguła (n. 1979) lucrează cu film, video, fotografie, instalație și happening. Absolventă a Școlii de Film din Łódź fara virgula dupa Lodz unde și-a susținut teza de doctorat în 2015. Lucrările ei explorează problemele statutului operei artistice, materialitatea obiectelor de artă și funcționarea lor în cadrul contextelor instituționale. Artista examinează, de asemenea, recepția artei contemporane și subminează narațiunile artistice oficiale, chestionându-le limbajul ermetic și deschizându-le către noi interpretări. Breguła îi încurajează pe spectatori să participe activ în proces, să interacționeze și să conteste modurile de recepție încetățenite. Artista explorează și problematica rolului social al artei și a miturilor care gravitează în jurul lui. Deși e conștientă de limitări, Breguła încearcă să scoată arta din spațiul galeriei. Filmele ei se află la granița dintre artă contemporană și cinema – sunt prezentate atât în galerii de artă, cât și la festivaluri de film. Creațiile ei au fost expuse la Muzeul Național din Varșovia, Galeria Națională de Artă Zachęta, Centrul de Artă Contemporană Ujazdowski Castle din Varșovia, Institute of Contemporary Arts din Londra, Jewish Museum din New York și la ediția a 55-a a Bienalei de Artă de la Veneția. Breguła a primit premiul doi în competiția Views 2013 – Deutsche Bank Award și premiul trei la concursul Samsung Art Master din 2007. În 2016, filmul ei Office for Monument Construction a câștigat premiul Golden Claw în competiția Visions Apart din cadrul ediției a 41-a a Festivalului de Film de la Gdynia. Locuiește și lucrează în Varșovia.

Concert Exit Promises – ZONE-L

Durata: 30 min.

Exit Promises este un performance sonor care le oferă ascultătorilor șansa de a se „îmbunătăți”, jucându-se cu noțiunea de a fi mereu expus(ă) vânzării unui mai bun „tu”.

Laura Hunt, cunoscută și ca ZONE-L, activează la intersecția dintre performance, video și sunet pentru a crea serii de lucrări care abordează subiectul invizibilului. Cum sunt transformate biologia și spiritualitatea de câmpurile electromagnetice și rețelele electronice de sharing video/audio? Lucrările ei sunt speculații/viitoruri plauzibile despre efectul culturii corporate.

Pure
Coregrafie, concept și performance: Ramona Nagabczyńska

The Tower
Scenariul și regia: Karolina Breguła
Cu: Joanna Cortes, Nina Czerkies, Roman Holc, Borys Jaźnicki, Ewa Konstanciak ș.a.

https://soundcloud.com/lauzone
Sari la conținut