fbpx

No.10 Self

  • Dans & performance
  • intrare liberă

45 min.

Info

Succintă introducere: Spațiu alb. Corp întins pe sol alături de câteva obiecte răspândite prin spațiu, toate de culoare neagră. Hainele pe care le poartă personajul: tricou negru, ciorapi lungi de mătase prin care i se întrezărește pielea. Mișcări: își întinde mâinile, își îndoaie genunchii, își dă capul pe spate, se ridică pe vârfuri. În spațial alb, corpul performerului îmbrăcat în negru, se mișcă pe un traseu relativ simplu. Propune 10 mișcări, pe care le numește ‘evenimente corporale’. Traversează și explorează alternativ locuri reale și imaginare, propune incursiuni în spații interioare și exterioare, livrează bucăți de realitate, miniproze și flow de gânduri, emoții, stări. A dedicat câte o zi și un spațiu diferit fiecărui nucleu de mișcări, și a construit o lume alternativă din intersectarea acestora. 
*
Sursă: Memorie, spații interioare și exterioare, prezența și corp. Corpul văzut că un jurnal viu care se (re)scrie continuu. Corpul ca jurnal viu, acest concept se bazeza pe prezumția că a fi present ( a te manifesta aici și acum) în dans și performance, însemna o rescriere și reorganizare continuă a unor informații venite din interiorul și exteriorul tău prin activarea diferitelor straturi ale memoriei cât și ale atenției, ale percepției. Cum se manifestă ‘a fi prezent’ în dans și performance? Din ce e alcătuit prezentul unui performer? Ce rol au luciditatea, memoria, spontaneitatea și nu în ultimul rând plăcerea, în acest prezent performativ? 
*
Practica mea de lucru este strâns legată de experiența pe care o am în prezentul (performativ) și de investigarea și reorganizarea materialui care îmi e livrat în real time. Traduc această ‘prezenta’ în experiențe/evenimente corporale, pe care ulterior obișnuiesc să le reorganizez adaugandu-le noi straturi, prin narațiune și mișcare. În ‘no.10 – Self ’ aceste evenimente corporale sunt organizate într-un traseu minimal în spațiul scenei, adaugandu-li-se poveștile momentului apariției lor.

de Elena Copuzeanu

Sari la conținut