fbpx

Moving dialogue

  • Dans & performance
  • cu Mihaela Dancs, Mădălina Dan

Info

Mihaela Dancs – Art and Life: ziua 98
coregrafie: Deborah Hay
adaptare, interpretare: Mihaela Dancs
cu sprijinul: CNDB

What if every cell in my body at once has the potential to look at life and call it art without stopping long enough to describe it? (Deborah Hay).

Art and Life: ziua 98
 este adaptarea solo-ului Art and Life, în coregrafia Deborah Hay. Toamna trecută, Mihaela Dancs a participat la Solo Performing Commissioning Project (SPCP), o rezidență de 11 zile în Findhorn, Scoția. Deborah Hay, coregrafă de origine americană ce s-a alăturat, în anii ’60 grupului de artiști experimentali Judson Dance Theater, ghidează și antrenează dansatori în performarea unui solo în coregrafia ei. La finalul acestei perioade, participanții semnează un acord prin care se angajează la o practică individuală zilnică, de minim 3 luni, a noii piese adaptate de fiecare în parte, înainte de prima prezentare publică a acesteia.
Participarea ei a fost posibilă cu sprijinul: Monica Botez, Rui Catalão, Cristian Cîrjan, Arina Dobrescu, Lucian Iorga, Tudor Lucaciu, Andrei Rochian, Gabriel Stoicescu/Petrom LPG S.A.
Alte detalii despre SPCP: http://www.deborahhay.com/about.html

Mihaela Dancs, dansator si coregraf independent, a colaborat printre alții cu: Pascal Allio, Allyson Green, Cătălina Gubandru, Andreea Căpitănescu, Bernard Baumgarten, Florin Flueraș, Maria Baroncea & Eduard Gabia, Vava Ștefănescu, Robin Dingemans, Mădălina Dan. Lucrările ei includ colaborări cu Rui Catalão (Coada Șoricelului, Follow That Summer) și Carmen Coțofană (First Steps), solo-uri (Reprogramare, Lulu’s Room), acestea fiind prezentate în teatre, apartamente, poduri, galerii de artă, fabrici, biserici și studiouri de dans din București, Cluj, New York, San Diego, Viena, Londra, etc. În 2010, a primit bursa de studii DanceWeb, în cadrul ImPulsTanz, Viena.

Mădălina Dan – CNDB ocupat

CNDB Ocupat, o acțiune inițiată de artiști colaboratori ai CNDB, a fost un protest inedit adresat autorităților (Ministerul Culturii și Patrimoniului Național) privind lipsa unor perspective clare și a unor alternative decente de mutare a sediului acestei instituții și o formă de rezistență artistică, ce a militat activ pentru legitimarea artei contemporane în România. În decurs de trei săptămâni, pe fondul dezolant al dezasamblării și demolării sediului aflat în clădirea TNB, ocuparea CNDB a generat o mișcare artistică și social-politică fără precedent în peisajul cultural românesc; coregrafi, performeri, arhitecți, artiști vizuali, scriitori, muzicieni, teoreticieni, activiști, cât și multipli solidari ai cauzei, au făcut front comun într-o acțiune de ocupare culturală care, multiplicată, ar putea deveni o practică recurentă în semnalarea și amendarea anomaliilor și abuzurilor unui sistem leneș, incompetent și corupt. De data aceasta, ocuparea a fost simbolică, CNDB fiind prima instituție care a permis coabitarea cu ocupanții ei.

Mădălina Dan este absolventă a Liceului de Coregrafie Floria Capsali, din Bucureşti şi a Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti – secţia Coregrafie. Are un master în play-writing (scriere dramatică) la U.N.A.T.C. Bucureşti. Din 1998 până în 2003, este membră a companiei de dans Oleg Danovski, din Constanţa. În 2008, participă la programul de burse pentru dans contemporan DanceWeb Scholarship – Viena. Colaborează cu coregrafii: Cosmin Manolescu , Vava Ştefănescu, Gigi Căciuleanu, Sergiu Anghel , Alexandra Pirici, Lisa Naugle, Christine Bastin, Pierr Wiss şi Jean Guizerix. De-a lungul timpului, participă la atelierele coregrafilor şi profesorilor: Martin Sonderkamp, Lin Snelling, Andrew Harwood, Lisa Race, Keith Hennessy, Judith Grodowitz, Libby Farr, Rasmus Olme, Olive Bieringa, Ko Murobushi, Paolo Enrique, Margarida Bettencourt, Laura Simi, Damiano Foa, Donna Uchizona, Christine Bastin, Ivan Wolf, Milli Biterli, Mark Tompkins, Lisa Naugle, Florin Fieroiu, Simona Noja, Judith Turros, Daniel Meja, Erwin Kecsek şi Wilfride Piollet. Creaţii proprii: Just like a womanNeed for speedDedublarea, prezentat la Springdance Festival şi Tanzquartier Viena în 2009, Iluzionistele, spectacol produs de Centrul Naţional al Dansului din Bucureşti, Beginning, Middle, End în colaborare cu Andrea Bozic (Croaţia / Olanda) şi Michael Pinchbeck (Marea Britanie), spectacol care a avut premiera la Springdance Festival – Utrecht 2009.

Proiect iniţiat şi organizat de
Institutul Cultural Român din New York, Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, Fundaţia Gabriela Tudor, Movement Research, Dance Theater Workshop New York şi dedicat Gabrielei Tudor.

Finanțat de
Institutul Cultural Român şi Trust for Mutual Understanding.

Cu sprijinul
Atelierul de Producţie

Parteneri
Colectiv A, GroundFloor Group

Sari la conținut