CNDB x Simona Deaconescu

  • Artist Talk
  • CNDB Online
  • În cadrul ReDANS 2020, parte din programul „Dance me to the End of…”

15 min.

©Vlad Bâscă

Info

În luna noiembrie CNDB prezintă procesul de lucru din spatele spectacolelor rezultate din munca ultimului an a primei generații de studenți din Academia de Dans și Performance CNDB. Zece coregrafi invitați în cadrul programului ”Dance me to the End of… (exerciții, distanțe, apropieri)” au lucrat alături de studenții Academiei de Dans și Performance CNDB pentru a readuce în scenă lucrări care i-au consacrat, dar și pentru a propune altele noi.  

“Coreomaniacii”, o lucrare al cărei concept și coregrafie le semnează Simona Deaconescu. 

CNDB te invită să urmărești un artist-talk cu autoarea lucrării despre întregul proces din spatele realizării acestui docufiction performativ, care urmărește cronologic evenimentele care au marcat “epidemia de dans”, din vara anului 1518, din Strasbourg – o manifestare distopică în masă, care a afectat câteva sute de oameni. Denumită de-a lungul timpului „Dansul Sfântului Vitus”, „Chorea Lasciva”, „mania dansului” sau „coreomanie”, documentația acestui eveniment este la fel de bizară ca manifestarea în sine; un amestec de medicină umorală, fenomene supranaturale, puțină micologie și ceva mitologie. Pentru cei care se încumetă să treacă peste articolele care alcătuiesc wow-ul internautic, epidemia dansului este infuzată puternic de ideile Bisericii Creștine ale sfârșitului de Ev Mediu. Puținii cercetători contemporani care au studiat-o au încadrat evenimentul la categoria isterie în masă, iar câțiva teoreticieni ai dansului au numit-o chiar o manifestare timpurie de coreopolitică. (ciatat Simona?)

Acest eveniment distopic – o epidemie de dans care a afectat câteva sute de oameni – a ajuns o informație istorică prin prisma viziunilor celor care aveau o voce în comunitatea de atunci (cler, autorități locale, teologi, cronicari). În absența oricărei mărturii din partea unui coreomaniac, declanșatorul acestei epidemii rămâne o speculație, care treptat s-a transformat în adevăr istoric. Tot la nivel de speculație rămân și interpretările contemporane, care (re)contextualizează interpretările istorice. (citat Simona?)

Spectacolul pe care Simona Deaconescu îl pune în scenă alături de studenți din Academia de Dans și Performance CNDB, aduce în discuție felul în care alegem să ne uităm la dans, pornind de la o serie de mărturii ale învățaților vremii, un amestec de pseudoștiință, teologie și science-fiction medieval, în mișcări contemporane. Accentul cade pe felul în care s-a documentat răspândirea epidemiei, evenimentele fiind povestite din perspectiva celui care le privește, niciodată din perspectiva celui care le trăiește. (Citat Somona?)

CNDB te invită să descoperi despre toate aceste lucruri într-un interviu cu coregrafa Simona Deaconescu, care va fi live-streamed pe pagina de facebook marți.

Concept și coregrafie: Simona Deaconescu
Muzica: Vlaicu Golcea
Producție: Laura Trocan
Light design: Alexandros Raptis
Realizarea interviu și editare: Corina Cimpoieru, Maria Salomia

Cu
Vera Cirlugea, Diana Maria Dragu, Laura Murariu, Nicolae-Robert Popa, Adrian Popiță

Spectacol realizat în cadrul proiectului ReDANS – rezidențe pentru dansatori 2020.

Co-finanțat de
Administrația Fondului Cultural Național.
Programul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul programului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.