fbpx

Atelierele MODINA: Cum integrăm motion capture și avataruri AI în dans și performance

  • Coordonat de Jorge Martinez Garcia, Patrick Kruse și Christoph Vogel
  • Participare gratuită pe bază de înscriere

 9 noiembrie și 10 noiembrie, 11:00-13:00

10.10.2024

joi

11:00

CINETic (Str. Tudor Arghezi 3B)

Info

CNDB și CINETic vă invită la un atelier de două zile, susținut de Patrick Kruse, Jorge Martinez Garcia și Christoph Vogel (MIREVI / Universitatea de Științe Aplicate din Düsseldorf), în care vom explora felul în care pot fi aplicate tehnologiile MoCap și AR în proiecte de dans și performance.

PROGRAM

Ziua 1

„Capturarea mișcării: Perspective practice pentru integrarea tehnologiei de captare a mișcării (MoCap) în dans și performance”

Atelierul combină perspective tehnice cu experiență practică, demonstrând aplicarea concretă a diverselor tehnologii MoCap în domeniul dansului și al mișcării. Participanții vor fi introduși în bazele și funcționalitățile diferitelor sisteme MoCap. De asemenea, atelierul va evidenția mai multe proiecte realizate de echipa MIREVI, ilustrând punctele forte și limitările diferitelor sisteme MoCap pe baza unor exemple din practica dansului. Un accent special va fi pus pe soluțiile MoCap accesibile, de tip low-tech, potrivite pentru proiecte de dans și mișcare, ceea ce face atelierul deosebit de interesant pentru artiști și creatori cu puțină sau fără experiență tehnică în MoCap.

Ziua 2

„De la AI la 3D: Creează-ți avatarul pentru realitatea augmentată (AR)”

Corpul uman este esențial în dans și mișcare, iar reprezentarea sa devine deosebit de importantă atunci când se introduc tehnologii de realitate mixtă în proces. Incluzând exemple reale de proiecte dezvoltate de echipa MIREVI, seminarul oferă o prezentare generală a diferitelor posibilități de creare a avatarurilor 3D realiste și non-realiste, precum și integrarea acestora în mediile virtuale. Un accent special va fi pus pe crearea de personaje 3D cu ajutorul inteligenței artificiale și integrarea lor în realitatea augmentată. Formatul este conceput pentru persoane cu puțină sau fără experiență tehnică în crearea de avataruri, în special pentru artiști și creatori care caută soluții accesibile și de tip low-tech pentru a aduce personaje 3D în proiectele lor.

Înscrieri
Pentru înscrieri completați formularul disponibil AICI.
Deadline înscrieri: 6 noiembrie
Număr maxim de participanți: 15.

Biografii

Jorge Martinez Garcia is a talented 3D generalist and designer with a Bachelor of Arts in Design and Visual Communication from the Düsseldorf University of AppliedSciences (HSD). His professional career began 2020 as a 3D generalist at MIREVI Lab in Düsseldorf, where he worked until 2022. In July 2022, he joined Beffio Studios in Poznan. Alongside this, Josh has been active as a freelance 3D artist since January 2021. His expertise includes digital painting, illustration, 3D modeling, character modeling, digital sculpting, low-poly modeling, prop modeling, character design,high-poly modeling, graphic design, and traditional art.

Patrick Kruse este designer de comunicare și cercetător în echipa MIREVI la Universitatea de Științe Aplicate din Düsseldorf, Germania, unde contribuie la avansarea interacțiunii om-calculator, în special în designul UX pentru aplicații de realitate mixtă. Cu o pregătire în grafică de mișcare, Patrick este adeptul transmiterii cunoștințelor prin storytelling, concentrându-se pe simplificarea subiectelor complexe. Lucrează la intersecția dintre spațiul virtual și cel real, abordând probleme tehnice complexe și orientate spre utilizator. În plus, colaborează ca freelancer la proiecte legate de storytelling-ul vizual și crearea de conținut, folosind expertiza sa în designul de comunicare. https://www.patrick-kruse.com/

Christoph Vogel, după ce a absolvit diploma profesională cu accent pe design și a început studiile în informatică media, și-a aprofundat cunoștințele în dezvoltarea de prototipuri, designul de medii 3D și programare în cadrul laboratorului de cercetare MIREVI la Universitatea de Științe Aplicate din Düsseldorf. Din 2018, coordonează managementul proiectelor digitale pentru cercetări de lungă durată și proiecte finanțate din surse terțe, inclusiv proiecte publice de mare anvergură în colaborare cu WDR. De la debutul său ca dezvoltator Unity part-time în 2015, Christoph a acumulat o vastă experiență în producția digitală, cu peste 60 de proiecte realizate. În 2021, a co-fondat VOBE.digital, o agenție specializată în dezvoltarea de aplicații mobile, aplicații AR și VR, și servicii legate de digitalizare în instituțiile culturale, folosind tehnologia ca instrument artistic.

Ivana Druzetic-Vogel este antropolog cultural și manager de proiecte culturale cu 15 ani de experiență profesională la nivel internațional. Din 2018, lucrează ca cercetător asociat în cadrul echipei MIREVI de la Universitatea de Științe Aplicate din Düsseldorf, Germania. Ea efectuează cercetări interdisciplinare la intersecția dintre artă, cultură și tehnologii de realitate mixtă și a condus diverse proiecte digitale în acest domeniu. Este interesată de explorarea efectelor și a potențialului transformării digitale în sfera culturală și artistică, folosindu-și pregătirea antropologică pentru a facilita schimbul și înțelegerea între actorii culturali și domeniul tehnic. De la munca sa în cadrul proiectelor finanțate de UE MODI (https://movingdigits.eu/) și MODINA (https://modina.eu/), a sprijinit artiștii în explorarea tehnologiei pentru dans. De asemenea, a lucrat cu Fabien Prioville Dance Company și coregraful Choy Ka Fai în calitate de coordonator al dezvoltării tehnologice și cu coregrafa Charlotte Triebus în calitate de manager de proiect.

Cu sprijinul
Ministerul CulturiiAerowavesCreative EuropeStarea NaţieiTeatrul OdeonTeatrul Național BucureștiCINETic (UNATC), LINOTIP – Centru Independent CoregraficLes Films de Cannes à Bucarest,Goethe-Institut BucureștiCinema UnionCărturești1000 de Chipuri5 to go

Partener media principal
Radio Guerilla

Parteneri media
AdevărulAgerpressElleHapp.roLiternetTVR CulturalRadio România CulturalRevista ArtaThe InstituteZile și nopțiZeppelinISCOADARevista GolanFeederVisit BucharestZiarul MetropolisScena9IQadsCeașca de CulturăModernism.ro

Spectacol prezentat în cadrul MODINA. Proiectul „Mișcare, inteligență digitală și public interactiv” (MODINA) își propune să extindă posibilitățile creative ale spectacolelor de dans contemporan și să sporească experiența publicului cu ajutorul tehnologiei digitale – cu accent pe explorarea inteligenței artificiale (AI) și a interacțiunii cu publicul, la fața locului și online. Partenerii proiectului sunt 3 instituții academice și 5 centre de dans, din 6 țări.

Proiectul MODINA este co-finanțat de Uniunea Europeană prin programul Europa Creativă. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin doar autorilor și nu reflectă neapărat cele ale Uniunii Europene sau ale Agenției Executive pentru Educație și Cultură (EACEA). Nici Uniunea Europeană și nici autoritatea care acordă finanțarea nu pot fi considerate responsabile pentru acestea.

09.11.2024

sâmbătă

11:00

sâmbătă

11:00

Atelierele MODINA: Cum integrăm motion capture și avataruri AI în dans și performance

Coordonat de Jorge Martinez Garcia, Patrick Kruse și Christoph Vogel

Atelierele MODINA: Cum integrăm motion capture și avataruri AI în dans și performance
Sari la conținut