Corina Cimpoieru: „Pornind de la căutările mele axate pe cultura de club și viața de noapte în diferite țări, am descoperit cartea TEN CITIES, care panoramează muzica și cultura de club în 10 orașe din Africa și Europa anilor 1960 până în 2020, înainte de pandemie.
Cartea a devenit o bază inspirațională pentru viitorul meu proiect. Orașele și contextele socio-politice pe care le traversează sunt un roller-coaster informațional. Alegerea acestor locații nu este întâmplătoare; ele sunt teritorii vibrante, cu o identitate puternică exprimată prin miile de oameni care dansează la unison.
Aceste orașe, mai puțin cunoscute pentru cultura de club, dezvăluie nevoia lor de a-și afirma identitatea. Am descoperit tipuri de dans și personalități muzicale care au influențat și schimbat dinamica mulțimilor: aici playlistul meu de Spotify a avut de câștigat:)
Cartea oferă o retrospectivă captivantă a scenei de club din 10 orașe care îți va face imaginația să vibreze la fiecare poveste. Călătoria începe în Nairobi…
Voi împărtăși câteva notițe care s-au agățat de mintea mea:
“A club venue does not have physical and visible walls. The sound establishes the space. CLUB – shorthand for the totality of sound spaces people set up with dance music, get together and dance.” – INTRO MUSIC/SPACES
“Music and dance in the various African communities was inseparable from life and was almost everywhere attached to every activity. It defined the people’s culture in as much as it was markedly utilitarian(…). Music and dance were in most cases learned informally as part of one’s growing up to become a member of the society.” – NAIROBI
“In the 70’s a group of music lovers started to exchange or sell records. While a record was pretty expensive at the time, there was a low cost alternative for the masses: flexy discs that were usually printed on x-ray photos and were called music on the edges or music on the bones.” – KYIV”