Moving dialogue

  • Dans & performance
  • cu Levi Gonzalez, Mihaela Dancs, HeJin Jang

Info

Levi Gonzalez – Intimacy

“Există dansatori care dansează. Există dansatori care, orice ar face, sunt în mod vizibil profund umani; ne captivează orice ar face. Levi Gonzalez este unul dintre aceştia.”
Eva Yaa Asantewaa, Infinitebody Blog

”După prezentarea primului meu performance de o seară, în martie 2007, am reflectat la cum aleg să particip în cadrul propriului meu proces creativ şi cum acest proces este legat de felul în care abordez instituţiile ce sprijină creaţiile de dans. În această privinţă, în ultimii patru ani am căutat în primul rând oportunităţi de cercetare mai degrabă decât de producţie. Performance-ul din 2007 (Clusterfuck) mi s-a părut atât de preocupat de a fi considerat un eveniment de succes, încât am simţit că am fost abătut de la întrebările esenţiale precum de ce creez în primul rând. De atunci, am participat la diverse practici care pot exista independent de modelele de producţie şi m-am gândit la diverse strategii şi posibilităţi de a aborda producţia.
Solo-ul Intimacy este prima încercare de a mă dedica, cu adevărat, producţiei şi ducerii la bun sfârşit a ideilor de mai sus. Am simţit că este momentul să fac ceva mai mult decât un “work in progress” şi să cresc mizele procesului creativ. Am idei foarte clare despre ce e important pentru mine în dans şi performance, dar m-am luptat cu actualizarea acestor idei. Pe măsură ce mi-am angrenat mai activ interesele şi practicile, am descoperit relaţia personală pe care o am cu performance-ul şi coregrafia. Această lucrare este o explorare directă a acelei dorinţe şi un efort de a avea încredere că întrebările pe care mi le pun în studioul de lucru pot fi transpuse în creaţia finală.
Intimacy încearcă să aducă procesul creativ în momentul live al performance-ului. Constituind materialul pentru solo, am acordat prioritate instictului faţă de concept, încurajând sensibilitatea pentru ceea ce rezonează cu mine la nivel visceral. Explorând idiosincraziile propriilor interese legate de mişcare şi performance, am construit o structură care expune relaţia mea personală cu forma. Adesea încadrând acţiunea în limbaj, am stabilit o legătură directă cu spectatorul care rezistă metaforei, lăsând totodată loc pentru imaginaţie. În cele din urmă, solo-ul examinează intimitatea relaţiei dintre performer şi public şi cum poate fi valorificată această experienţă comună. Solo-ul a fost dezvoltat în colaborare cu dramaturgul Susan Mar Landau.”
Levi Gonzalez

STATEMENT
“Creaţiile mele încearcă să facă dansul şi performance-ul relevante pentru contemporaneitate. Scopul meu nu sunt măiestria sau virtuozitatea ca formă, ci o examinare şi explorare a felului în care corpul şi mişcarea pot produce semnificaţii atât la nivel personal cât şi la nivelul mai larg al culturii. Încerc să angrenez în mod activ percepţiile publicului, acţionând subversiv asupra contextului tradiţional al performance-ului. Trăim într-o cultură dominată de imaginea destinată unui consum rapid şi imediat. Cum poate un performance live să creeze spaţiu pentru un simţ al atenţiei şi participării diferit şi mai expansiv? Mă interesează intimitatea percepţiei subtile, felul în care o experienţă poate fi încărcată dincolo de nivelul vizual, metaforic, senzaţional… Pe scurt, să extind noţiunea de percepţie. Această explorare este dublată de o explorare riguroasă a corpului – containerul prin care percepem lumea – şi felul în care acesta se schimbă permanent şi complică presupunerile noastre în legătură cu cunoaşterea şi cu experienţa. Dacă forma şi conţinutul sunt inextricabil legate, cum putem modifica forma pentru a face vizibil ceea ce e fizic, marginal, la limită, ceea ce este uitat, neexprimat, neaşteptat? Conceptul de prezenţă a fost intens dezbătut în teoria recentă a dansului. Într-o societate obişnuită cu spectacolele grandioase, marketing-ul sofisticat şi asaltul tehnologiei, este interesant de studiat ce înseamnă să iei loc alături de alţi oameni într-o cameră şi să împărtăşiţi o experienţă comună cu performeri care vi se adresează în primul rând prin corp. Mai puţin adaptabil la sistemul capitalist, dansul are statutul special de mediu unde nimic nu se vinde, ci este o experienţă. Ceea ce mă fascinează este puterea fluidă a acestei experienţe..”
Levi Gonzalez

Levi Gonzalez este un coregraf şi performer care trăieşte în Brooklyn, New York. Creaţiile sale şi colaborările cu luciana achugar au fost prezentate în diverse spaţii din New York, inclusiv Movement Research, Dixon Place, Dance Theater Workshop, The Kitchen şi Danspace Project de la St. Mark’s Church. A performat alături de Donna Uchizono Company şi John Jasperse Company, precum şi împreună cu Juliette Mapp, ChameckiLerner, Jeremy Nelson, Dennis O’Connor şi Michael Laub’s Remote Control Productions. A fost artist în rezidenţă la Movement Research în 2003-2004 şi a făcut parte din Consiliul director. În 2006 a primit o bursă de coregrafie de la New York Foundation for the Arts. Este editor fondator al Critical Correspondence, o publicaţie online a Movement Research. În prezent, este consilier artistic pentru programul de rezidenţe al Dance Theater Workshop Fresh Tracks. Levi a primit numeroase rezidenţe şi burse pentru dezvoltarea creaţiilor sale, incluzând Springdance, BAX Artist in Residency, şi o rezidenţă în Archauz, Danemarca.
Levi predă tehnică şi compoziţie la Movement Research şi alături de Dean Moss în diverse spaţii.

Mihaela Dancs – Art and Life: ziua 91
coregrafie: Deborah Hay
adaptare, interpretare: Mihaela Dancs
cu sprijinul: CNDB

”What if every cell in my body at once has the potential to look at life and call it art without stopping long enough to describe it?”
Deborah Hay

Art and Life: ziua 91 este adaptarea solo-ului Art and Life în coregrafia Deborah Hay. Toamna trecută, Mihaela Dancs a participat la Solo Performing Commissioning Project (SPCP), o rezidență de 11 zile în Findhorn, Scoția. Deborah Hay, coregrafă de origine americană ce s-a alăturat în anii ’60 grupului de artiști experimentali Judson Dance Theater, ghidează și antrenează dansatori în performarea unui solo în coregrafia ei. La finalul acestei perioade, participanții semnează un acord prin care se angajează la o practică individuală zilnică de minim 3 luni a noii piese adaptate de fiecare în parte, înainte de prima prezentare publică a acesteia. Participarea ei a fost posibilă cu sprijinul: Monica Botez, Rui Catalão, Cristian Cîrjan, Arina Dobrescu, Lucian Iorga, Tudor Lucaciu, Andrei Rochian, Gabriel Stoicescu/Petrom LPG S.A.
Alte detalii despre SPCP: http://www.deborahhay.com/about.html

Mihaela Dancs, dansator și coregraf independent, a colaborat printre alții cu: Pascal Allio, Allyson Green, Cătălina Gubandru, Andreea Căpitănescu, Bernard Baumgarten, Florin Flueraș, Maria Baroncea & Eduard Gabia, Vava Ștefănescu, Robin Dingemans, Mădălina Dan. Lucrările ei includ colaborări cu Rui Catalão (Coada Șoricelului, Follow That Summer) și Carmen Coțofană (First Steps), solo-uri (ReprogramareLulu’s Room), acestea fiind prezentate în teatre, apartamente, poduri, galerii de artă, fabrici, biserici și studiouri de dans din București, Cluj, New York, San Diego, Viena, Londra, etc. În 2010, a primit bursa de studii DanceWeb, în cadrul ImPulsTanz, Viena.

HeJin Jang

STATEMENT
Ca un artist prins între două culturi,
Dansez din ceea ce e incomplet, cumva nesigur.
Creez piese și filme care austin acest între.
Dansez ca să trăiesc aici.
A trăi aici este a nu trăi aici.
A trăi aici nu este a trăi aici.
A trăi aici este a trăi nu aici
A trăi aici este a trăi aici nu.
A supraviețui aici este a nu supraviețui aici.
A uita acolo este a nu uita acolo.
A lipsi acolo este a nu lipsi acolo.
Creez dansuri pentru uitare.
Dansez pentru ceea ce îmi lipsește. Pentru ceea ce nu e împărtășit.
Arătând ceea ce nu este ascuns în memorie.
Sau pentru memoria vie a celor ce sunt uitați.
Dansez pentru ceea ce se ascunde între amintirile noastre.
Dansul meu e o oglindă ce reflectă ceea ce nu a fost încă arătat.
Reflectă imagini nenumite încă.

Născută și crescută în Seul, Corea, HeJin Jang este coregrafă, interpretă, profesoară, artistă video și scriitoare. Este masterandă a Seoul National University, a University of Michigan și a Hollins University/American Dance Festival. Jang și-a prezentat lucrările în New York, Bristol (U.K.), London (U.K.), Viena (Austria), Zurich (Elvetia), Nancy (Franța), Essen (Germania), Montreal (Canada), Seoul (Korea), etc. A colaborat cu artiștii Alexandra Beller, Peter Sparling, Robin Wilson, Doug Varone, Tatiana Baganova, Emily Wexler, Helen Simoneau și Jérôme Bel. Bursieră a Arts Council Korea, NYFA Mentoring Program for Immigrant Artist; Movement Research, DanceWeb Viena, 2011, a luat parte în SIWIC ensemble, American Dance Festival Faculty, Movement Research Faculty.
www.hejinjangdance.com

Proiect iniţiat şi organizat de
Institutul Cultural Român din New York, Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, Fundaţia Gabriela Tudor, Movement Research, Dance Theater Workshop New York şi dedicat Gabrielei Tudor.

Finanțat de
Institutul Cultural Român şi, parţial, al Trust for Mutual Understanding.

Cu sprijinul
Atelierul de Producţie