Moving dialogue
- Dans & performance
Info
Cosmin Manolescu – Eu sunt eu (work in progress)
spectacol – instalație coregrafică pentru o cameră de hotel
(prezentare work-in-progress)
love hotel forever online un paradox un călător în serie un suflet rătăcit un luptător un învins mereu available un om care și-a pierdut perechea forever sunt floare lamă sau pinguin visible sunt fluture singur un om încrezător mulțumit relaxat sunt tată stăpân de câine la extreme cald rece unu prezent absent slow kiss lampă cu lumină galbenă și cu margini roz sunt în dilemă je ne sais pas cine sunt
Eu sunt Eu este un spectacol instalație despre limite, ce pune în discuție individul și societatea, relațiile inter-umane și problemele vieții contemporane – identitatea culturală, memoria, limita între realitate și ficțiune, alienarea individului, excluziunea socială și dependențele omului contemporan. Proiectul este conceput ca un performance-instalație maraton, ce va fi prezentat în spațiul unei camere de hotel.
concept: Cosmin Manolescu
coreografia & interpretarea: Catrinel Catană & Cosmin Manolescu
management: Ștefania Ferchedău
co-produs de: Fundația Gabriela Tudor și Centrul Național al Dansului București
proiectul a fost demarat în cadrul unei rezidențe Wild Cards – Jardin d’Europe oferită de Cullberg Ballet (Stockholm) și Asociația 4Culture (București) (Stockholm, iunie 2010)
premieră: 25 iunie 2011
Cosmin Manolescu este coregraf, director artistic al Companiei Paradis Serial (București). Spectacolele sale au fost prezentate la București, New York, San Diego, Paris, Lyon, Londra, Dublin, Porto, Roma, Florența, Catania, Amsterdam, Rotterdam, Malmo, Luxemburg, Barcelona, Bremen etc. Între distincțiile primite se află marele premiu pentru Paradis serial, la Festivalul Atelier de la Sfântu Gheorghe (2003), premiile SACD și Sogeda pentru proiectul Don’t Ask The Blond (Monaco Dance Forum, 2004), Nouveau Talent Choregraphie, acordat de Societatea Autorilor şi Compozitorilor Dramatici din Paris (2005). Cosmin Manolescu a avut un rol important în dezvoltarea dansului contemporan în România și în crearea Centrului Național al Dansului.
Jillian Pena
STATEMENT
Creez piese care uneori includ oameni care dansează, care uneori te includ pe tine dansând și uneori sper că dansul poate exista fără dans, rămânând doar ceva care te mișcă. Sunt dansatoare, dar nu dansez. Dansul e limba pe care o vorbesc. E în mine și peste tot în jurul meu. Mă interesează confuzia și dorința dintre sine și ceilalți și surprind cele mai complicate relații pe care le avem cu toții : de la sine spre sine.
Da spectacolului.
Da virtuozității.
Da transformărilor și magiei și vrăjilor.
Da strălucirii și vitalității imaginii de star.
Da eroicului.
Da anti-eroicului.
Da imaginației murdare.
Da implicării interpretului sau spectatorului.
Da stilului.
Da seducerii spectatorului prin uneltirile interpretului.
Da excentricității.
Da mișcării sau lui « a fi mișcat ».
Jillian Peña, în conversație cu Yvonne Rainer
Jillian Peña este coregrafă și artistă video, preocupată mai ales de confuzia și dorința dintre sine și ceilalți. Creațiile sale sunt un dialog cu psihanaliza, cu teoria queer, pop media și spiritualitatea. Piesele sale au fost prezentate pe plan internațional la Dance Theater Workshop și The Kitchen, în New York, Akademie der Kunste Berlin, Centre for Contemporary Arts Glasgow, International Festival of Contemporary Art Slovenia și Mix Brazil São Paulo.
A fost bursieră și masterandă a The School of the Art Institute din Chicago și deține un alt master în cadrul Hollins University. Jillian este absolventă a școlii Jack Kent Cooke și doctorand în cadrul Goldsmiths College, University of London. Lucrările sale video sunt distribuite prin Video Data Bank. A obținut burse și rezidențe numeroase: 2009 Movement Research Artist-in-Residence, 2009 DanceWeb Fellow Impulstanz în Viena și 2010 Artist-in-Residence la Archauz în Århus, Danemarca.
www.jillianpena.com
Anna Drozdowski
Scrieri importante pentru Anna Drozdowski, în înțelegerea dansului:
Jonathan Burrows: A Choreographer’s Handbook
Creative Commons: The Swedish Dance History
Susan Foster: Dances That Describe Themselves
Texte scrise de Anna Drozdowski pot fi găsite accesând linkurile :
HEADLONG & TERE O’CONNOR:
http://www.danceworkbook.org/headlong/index.html
DADA VON BZDULOW: FAKTOR T:
http://www.pcah.us/dance/moving-gestures
MOVING DIALOGUE:
http://www.movementresearch.org/criticalcorrespondence/blog/?p=2390
Cel mai recent festival curatoriat: www.blindspot2011.org
Cu Ladybird, Anna Drozdowski începe seria proiectelor internaționale în dezvoltare organizațională și cercetare/dramaturgie – cel mai frecvent în dans. Alături de alți artiști ambițioși, ea rămâne interesată de corp. Anna este facilitator al Artists U și curatoriază, în regim de colaborare, spectacole. Texte critice Headlong/Tere O’Connor, Dada von Bzdulow și The Royal Danish Ballet în Critical Correspondence, The Philadelphia Weekly și The Bournonville Daily.
Anna a prezentat scurte coregrafii la Movement Research, InFlux și The CEC New Edge series; a susținut prelegeri la universități din Europa/The Americas și ca PA Commonwealth Speaker. Este bursieră Fulbright Program și NEA Arts Journalism Program, cercetările sale fiind susținute de The Chicago Seminar on Dance & Performance; The Deutscher Akademischer Austausch Dienst și The Pew Charitable Trusts prin Dance Advance. Anna este masterandă în Performance Studies la NYU și îi face plăcere să provoace.
www.annadrozdowski.com
Cu
Cosmin Manolescu, Jillian Peña, Anna Drozdowski
Proiect iniţiat şi organizat de
Institutul Cultural Român din New York, Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, Fundaţia Gabriela Tudor, Movement Research, Dance Theater Workshop New York şi dedicat Gabrielei Tudor.
Finanțat de
Institutul Cultural Român şi, parţial, al Trust for Mutual Understanding.
Cu sprijinul
Atelierul de Producţie