Moving dialogue

  • Dans & performance
  • Mădălina Dan şi Ciprian Mureşan, Paul Dunca şi Levi Gonzalez, Cristiane Bouger

Info

Mădălina Dan şi Ciprian Mureşan – Dominic Stanca

un performance de Mădălina Dan și Ciprian Mureșan
proiect realizat în cadrul festivalului TEMPS D’IMAGES 2009
Producator Colectiv A
http://ro.wikipedia.org/wiki/Dominic_Stanca

“Ce polifonie în căruciorul său mic!
În lacra lui verde cu păuni şi cu stele.
În laboratorul său portativ
pe care-l trăgea singur, ca un căluţ costeliv,
cling-clang sau cling-cling… obsesiv pe pavele.
Cling-clang armonios cu sticlele pline
pe panta pieptişă, dantelată a străzii,
cling-cling zgomotos cu sticlele goale
dansând dezaxate între şipcile lăzii
Şi ieri ca şi azi şi azi ca şi mâine –
cling-clang la deal, cling-cling la vale –
trecea sifonarul cu sticlele pline,
trecea sifonarul ca sticlele goale.”
Dominic Stanca – Sifonarul

Bucharest HEART New York HEART Bucharest
de Paul Dunca şi Levi Gonzalez

(un poem pentru un cântec)
Levi Gonzales a fost odată în București
Pentru un festival de dans
Acolo l-a cunoscut pe Paul Dunca
Pentru prima oară
A doua oară
Când Paul l-a întâlnit pe Levi
A fost peste un ocean
În New York

Acum e a treia oară

Și cine știe
Când se vor mai întâlni!
Când se vor mai întâââââlniiiiii!
Când se vor mai întâââââlniiiiiiiiiiiiiiii!

Paul Dunca s-a născut în 1983, în București, unde locuiește și azi. A absolvit Colegiul German Goethe din București, secția de Coregrafie a Universității de Artă Teatrală și Cinematografică din București si a studiat Play-Writing (scriere dramatică) la U.N.A.T.C. București. Colaborează cu coregrafii: Mădălina Dan, Eduard Gabia, Maria Baroncea, Alexandra Pirici, Valentina de Piante, Mihaela Dancs, Ana Maria Costea. Ca actor, a jucat (printre altele) în Fotografii explicite, de Mark Ravenhill, în regia Mirunei Dinu și în filmul Scânteia, regizat de Hano Hoffer și scris de Cristian Mungiu, dar a avut și, pentru scurt timp, propriul show pe MTV și a apărut în diferite videoclipuri. Paul este membru al OFENSIVEI GENEROZITĂȚII, o inițiativă care încearcă să demonstreze că arta este importantă pentru toată lumea. Creații proprii: (don’t) Panic!, BikiniKill (PROTECT), FLEXIBLE, Oracolul din Culinaria (KITCHENDAY), We went with these bodies as far as we could,

Levi Gonzalez este un coregraf şi performer care trăieşte în Brooklyn, New York. Creaţiile sale şi colaborările cu Luciana Achugar au fost prezentate în diverse spaţii din New York, inclusiv Movement Research, Dixon Place, Dance Theater Workshop, The Kitchen şi Danspace Project de la St. Mark’s Church. A performat alături de Donna Uchizono Company şi John Jasperse Company, precum şi împreună cu Juliette Mapp, Chamecki Lerner, Jeremy Nelson, Dennis O’Connor şi Michael Laub’s Remote Control Productions. A fost artist în rezidenţă la Movement Research în 2003-2004 şi a făcut parte din Consiliul director. În 2006, a primit o bursă de coregrafie de la New York Foundation for the Arts. Este editor fondator al Critical Correspondence, o publicaţie online a Movement Research. În prezent, este consilier artistic pentru programul de rezidenţe al Dance Theater Workshop Fresh Tracks. Levi a primit numeroase rezidenţe şi burse pentru dezvoltarea creaţiilor sale, incluzând Springdance, BAX Artist in Residency şi o rezidenţă în Archauz, Danemarca. Levi predă tehnică şi compoziţie la Movement Research şi alături de Dean Moss în diverse spaţii.

Hunger disabilities

Studiu pentru un performance intim despre hrană şi cultură, corp şi politică
de Cristiane Bouger

Posibilitatea de a pune în relaţie performance-ul şi gastronomia mă intrigă prin varietatea abordărilor generate de legătura hrană-corp, incluzând aspecte conceptuale, ritualice, erotice şi politice. A vorbi despre gastronomie înseamnă a vorbi despre excelenţă. Cum poate un performance să se raporteze la asta dacă încorporează tocmai imprevizibilul? Cum se pot stabili legături şi acorduri între aceste niveluri diferite ale controlului? Atât performance-ul cât şi gastronomia sunt puternic influenţate de cultura nativă şi pot fi studiate ca simboluri ale rezistenţei culturale: chiar dacă globalizarea declanşează un proces mai rapid de hibridizare, nu poate impune standardizarea acestor zone la fel de facil precum în cazul hainelor, cosmeticelor sau tehnologiei. Sunt interesată de studierea hranei în termeni de culori, texturi, mirosuri, semnificaţii simbolice şi putere erotică. În această privinţă, iau naştere nişte întrebări: cum poţi trece dincolo de posibilităţile de seducere pe care le oferă aspectele estetice ale acestor semnale? Cum te poţi angaja într-un discurs despre iconografia erotică, cultură, corpul feminin (în special într-o abordare latino-americană), economie şi foamete, trecând dincolo de o înţelegere culturală locală (braziliană sau americană)?

Cristiane Bouger (născută în 1977 în Curitiba, Brazilia) trăieşte şi lucrează în New York, unde creează artă performativă, instalaţie, dans contemporan, teatru experimental, text şi video, pentru a produce un discurs care angajează corpul, biografia, cultura şi politica. Performance-urile ei au fost invitate în mai multe circuite independente din Brazilia şi străinătate. Lucrările sale video au fost selectate în 9ème Festival des Cinémas Différents, Paris (2007), festivalul de dans In-Presentable 08, Madrid (2008), Montage Video Dance Festival, Johannesburg (2008), ACE Film Festival, New York (2008), The New Filmmakers Series – Latino/ Anthology Film Archives, New York (2010), Centrul Cultural Solar do Barão din Curitiba (2009-2010) şi Muzeul de Artă Modernă din Rio de Janeiro – MAM-Rio (2011). Bouger a colaborat ca scriitoare la PERFORMA 09 – A treia bienală de artă vizuală şi performance din New York şi la proiectul Moving Dialogue – schimburi culturale Bucureşti / New York, iniţiat de Movement Research, în 2010. În anii recenţi, a publicat aproape 30 de articole şi interviuri în cărţi, reviste şi ziare din Brazilia, SUA, Portugalia, Anglia. Bouger este membră a grupării artistice Couve-flor – Minicomunidade Artistica Mundial.
www.cristianebouger.com

Proiect iniţiat şi organizat de
Institutul Cultural Român din New York, Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, Fundaţia Gabriela Tudor, Movement Research, Dance Theater Workshop New York şi dedicat Gabrielei Tudor.

Finanțat de
Institutul Cultural Român şi, parţial, al Trust for Mutual Understanding.

Cu sprijinul
Atelierul de Producţie