fbpx

Educație și formare

Academia de dans

Alumni

’22—’23

Alexandra Vieru<br />
(regizoare & performer)<br />

Alexandra Vieru
(regizoare & performer)

ALEXANDRA VIERU este regizoare, performer și pedagog teatral. A studiat la Colegiul Național de Artă, secția Coregrafie – gimnaziu și Arta Actorului – liceu. A urmat cursurile Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași, licență și master, iar în prezent este studentă în programul Academiei de Dans și Performance la CNDB. A lucrat în proiecte artistice în teatre publice și ONG-uri independente din România. Ca regizoare în spectacolele: Strigoii, de Henrik Ibsen, la Teatrul Național Vasile Alecsandri Iași și Geniul Crimei, de George F. Walker, la Teatrul Ion D. Sîrbu Petroșani, dar și Mustața lui Hitler, de Mihai Ignat, la care semnează regia alături de actorul Vlad Volf, la Teatrul din Stejar Iași. A fost performer și organizator în cadrul festivalului Q[uestioning]R[eality] Fest – primul festival cercetare din România, cu tema Smart City, 2021, și în cadrul Intervenției Culturale – între Blocuri, 2022, ambele proiecte desfășurate în Cluj-Napoca. A performat pe scenele Teatrului din Stejar în spectacolul What We Are Today Will Change Tomorrow, coregrafia Andreea Novac; Teatrului Municipal Matei Vișniec din Suceava în spectacolul Fragmente, alături de pictorul Sebastian Rațiu și la Institutul Geothe București în spectacolul The Others, regia Ioana Păun. Predă cursuri de actorie pentru copii și adolescenți încă din 2016, iar din 2022 lucrează în cadrul CNDB ca profesor asociat.

 

Ce idee a rămas cu tine din Academie?
Corpul nu minte și Mintea este un mușchi. Dansul dintre cele două este energie, iar energia este prezență. Mai departe, rămâne mereu de ajustat calitatea acestei prezențe.

Un mesaj pentru tine, cea de peste 30 de ani.
Sper că ai ajuns până acum la o „mișcare autentică”, că ai răbdare și că îți alegi cu grijă bătăliile. 

Ce artist sau grup de artiști te inspiră?
Mă inspiră oamenii cu spirit critic și curajul lor de a chestiona normele. Mihai Mihalcea este primul din aceasta listă, fetele de la Developing Art, colectivul de la AREAL, Linotip, Teatru Fix, Tranzit House și Reactor din Cluj.
Iar de anul acesta adaug pe list nouă speranță Late Field Collective.

Anca Stoica<br />
(coregrafă & performeră)

Anca Stoica
(coregrafă & performeră)

ANCA STOICA (1999) a absolvit ciclul de licență Artele Spectacolului – Coregrafie din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografie „I.L. Caragiale”, unde în prezent urmează și ciclul de master, ambele sub îndrumarea doamnei profesoare Liliana Iorgulescu.  Înainte de licență, în timpul studiilor de liceu la Colegiul Național „Mihai Viteazu” Ploiești, a urmat doi ani la Școala Populară de Artă Ploiești, secția Actorie, clasa profesor Mihai Vasile. Din 2019 este profesor de dans la Școala Flamingo Dance din București, iar între 2016 și 2018 a fost actor stagiar al Centrului Dramatic Mythos. A urmat numeroase workshop-uri de formare în dans și performance, dintre care menționăm câteva: Kalamata International Dance Festival (15-25 iulie 2022, cu Edivaldo Ernesto & alții), THE IMPORTANCE OF DOING (21-25 iunie 2022, Fabian Wixe), Thought Has Mass and Information is Physical (27 aprilie-12 mai 2022, Ursula Eagly), ARTYLOGICA (21-25 martie 2022, Vittoria de Ferrari Sapetto), From Gravity to Lightness (2-7 octombrie 2021, Lali Ayguade), Atelier pentru dansatori profesioniști (29 august 2021, Rebecca Juorno, CNDB), Microbatics and Agility (18-20 august 2021, Winston Reynolds), workshop-uri cu Andrea Gavriliu și Andreea Novac (octombrie-noiembrie 2020), Creative PlayGround Intensiv Ediția a II-a (10-14 august 2020, Daniel Alexandru Dragomir, Andreea Vălean, Ana Mihai, George Pleșca), Masterclass de dans (14-17 aprilie 2019, Yael Orni), Workshop de dans contemporan (3 aprilie 2019, Alex Miklosy).

 

Ce idee a rămas cu tine din Academie?
Din procesul prin care am trecut în Academie a rămas cu mine ideea de cercetare continuă, a mișcării și a contextelor performative. Ca un proces fără o finalitate clară, care îți dă mereu posibilitatea de a evolua și a experimenta.

Un mesaj pentru tine, cea de peste 30 de ani.
Nu te opri niciodată din a căuta, fii mereu deschisă la schimbare, susține lucrurile în care crezi.

Ce artist sau grup de artiști te inspiră?
Un colectiv care mă inspiră în acest moment este Late Field Collective – acesta fiind un nume la care am ajuns împreună cu colegii pentru grupul nostru. A fost o oportunitate să pot lucra alături de niște tineri artiști ca ei pentru un an de zile.

Bogomil Menchise<br />
(balerin & performer)<br />

Bogomil Menchise
(balerin & performer)

BOGOMIL MENCHISE (Sofia, Bulgaria) este balerin, dansator și performer.Și-a început cariera de balerin profesionist la Școala Națională de Arte Performative din Sofia, căreia i-a adăugat un an de formare în Școala Teatrului La Scala din Milano. Distribuit din 2018 în lucrările Operei din Sofia, unde este angajat și în prezent, primește în același an o bursă Roberto Bolle în Milano. Obține premiul cel mare în Competiția Națională de Dans din Bulgaria în 2016. A performat în spectacole clasice precum Spărgătorul de nuci, Lacul lebedelor, Frumoasa din Pădurea Adormită sau Don Quijote. Studiază „Pedagogie în Balet” la Universitatea de Muzică, Dans și Arte Frumoase din Plovdiv. În prezent urmează cursurile Academiei de Dans și Performance la Centrul Național al Dansului București.

 

Ce idee a rămas cu tine din Academie?
Dac-ar fi să selectez o singură idee din cele multe mișto de care am avut parte în Academie, aș alege-o pe cea pe care Marta Coronado ne-a prezentat-o sub numele de „Darwin”, care e o compoziție a corpurilor în spațiu, corpuri care sunt variații ale unui alt corp, aflat într-o anumită postură. Ne-am distrat mult cu asta și s-au descoperit posibilități grozave.

Un mesaj pentru tine, cel de peste 30 de ani.
Nu te opri din a învăța despre munca ta, corpul tău, mintea ta; și totodată continuă să-ți pui întrebări despre alții. Amintește-ți sentimentul când te străduiai să faci multe lucruri, sper că îl ai în continuare, dar alături de conștiința faptului că poți realiza tot ce-ți propui și că „mai mult” nu e întotdeauna „mai bine”.

Ce artist sau grup de artiști te inspiră?
Pot spune că toți artiștii pe care i-am întâlnit în experiența asta sunt o sursă de inspirație. Profesorii, coregrafi și dansatori reputați, colegii mei, toți au aceeași atitudine ca artiști. Diferențele sunt multe între ei, dar faptul că au asta în comun mă face să mă gândesc cum fiecare suntem în aceeași barcă, totuși nevoiți să înfruntăm fiecare o altă mare. Că știu acest lucru e pentru mine o sursă de energie, speranță și inspirație.

Cabiria Morgenstern<br />
(actriță & performer)

Cabiria Morgenstern
(actriță & performer)

CABIRIA MORGENSTERN s-a născut la București, dar a urmat cursurile Facultății de Teatru și Film din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, specializarea Arta Actorului, clasa Miriam Cuibus (promoția 2021). Lucrarea sa de licență cercetează limitele personajului teatral dintr-o perspectivă psihologică și sociologică, pornind de la rolul interpretat în spectacolul Perplex, Marius von Mayenburg, în regia profesorilor de an. În prezent, este masterandă la UNATC I.L. Caragiale, București, secția Teatrologie – Management și Marketing Cultural. Înainte de a fi obținut diploma de licență, a activat în calitate de actor amator, având colaborări cu Teatrul Evreiesc de Stat, unde a continuat colaborarea  și ca actriță profesionistă, jucând în spectacolele Cele mai frumoase zile ale tinereții mele (2021), regia Liana Ceterchi, Cartea lui Ruth (2022), regia Eugen Gyemant și Rude pierdute de Nava Semel (2023), regia Mihaela Panainte. În sectorul independent, a jucat în spectacolul Neighborhood 3, regia Eugen Gyemant, la Point Hub Cultural și în spectacolul Amortals, regia Bogdan Georgescu, parte din proiectul PERIFEERIA – Platforma de Teatru Politic 2021-2022. La Centrul Național al Dansului București a performat în Vulnerabil de Alice Monica Marinescu și Vera Ion (2022, prin Asociația Culturală OV05). În completarea formării profesionale a participat la: Alexander Technique, workshop susținut de John Hunter (Cluj-Napoca, 2017), Perdekamp Emotional Method, workshop susținut de Stephan Perdekamp (Cluj-Napoca, 2018), International Festival of Making Theater – Theatre of Changes (Atena, Grecia, 2018), An Actor’s Body – An Evoked Drama, workshop susținut de Jaroslaw Fret (București, 2018), Embracing the Unknown – The East and the West, workshop susținut de Tang Shu-Wing (București, 2018), Patsy Rodenburg Technique, workshop susținut de Jarek Sacharski (Cluj-Napoca, 2018), Tadashi Suzuki, workshop susținut de Izumi Ashizawa (Cluj-Napoca, 2019), Commedia dell’Arte, workshop susținut de Gaspare Nasuto (Cluj-Napoca, 2019), Fitzmaurice Technique, workshop susținut de Alida Bevk (Cluj-Napoca, 2019), Contactil: The International Contact Festival (Kfar Blum, Israel, 2019), Stanislavsky + Strasberg = An Actor’s Work in the XXI Century, workshop susținut online de Sergei Tcherkasski (2020) și în proiectul Erasmus+ Rainbow Drama Theatre – Training in Theatre of the Oppressed (Zlata Idka, Slovacia, 2021-2022).

 

Ce idee a rămas cu tine din Academie?
Corpul nu are doar propriul său limbaj sau propria sa memorie; corpul are propria sa inteligență. (Și, doar așa, de personal touch – eu una mă îndoiesc că o să se găsească vreo formă de inteligență artificială care s-o poată intui pe asta. Ha!)

Un mesaj pentru tine, cea de peste 30 de ani.
Curajoasă presupunerea că voi mai fi prin zonă încă 30 de ani, dar e flatantă, așa că hai, treacă de la mine: „Sper că ai tras de tine în mod responsabil, că te mai țin genunchii, gleznele, încheieturile (și articulațiile în general – mai ales de pe partea stângă a corpului). Sper că ai încă o coloană dubios de flexibilă. Sper că ai reușit la viața ta să faci măcar un șpagat. Și sper că poate-poate ai reușit să faci și artă, și muncă comunitară, da’ și bani. Și, în principiu, sper că ai salvat – sau măcar schimbat – lumea. Sau ceva. A, și, dacă mai ești pe fir, sper că încă muncești non-stop. Grind 4 Life.” 

Ce artist sau grup de artiști te inspiră?
Întâmplarea face că una dintre temele mele preferate de la Academie (chiar în top 3, îndrăznesc să spun) a fost cercetarea. Mădălina Dan ne-a propus fiecăruia câte o temă de cercetare, iar eu a trebuit să studiez compania englezească Forced Entertainment. Am adorat fiecare minut din fiecare spectacol – în fine, înregistrare – de-ale lor pe care am putut să pun mâna și fiecare rând de text scris de, pentru sau chiar despre ei. Deci pot spune lejer că-s noua mea obsesie. Totuși, nu pot să consider că am răspuns la această întrebare fără să menționez Peeping Tom și Wooster Group. De ce? Oh, pentru că-s toți complet săriți de pe fix.

Eva Danciu<br />
(dansatoare & actriță)

Eva Danciu
(dansatoare & actriță)

EVA DANCIU e actriță, dansatoare și instructor acreditat de yoga. A absolvit Colegiul Național de Arte „Ion Vidu” Timișoara, secția Coregrafie, respectiv Facultatea de Muzică și Teatru din cadrul Universității de Vest Timișoara, secția Arta Actorului. Timp de 4 ani a profesat ca balerină la Opera Națională Română din Timișoara. De-a lungul timpului a colaborat cu diferiți coregrafi și regizori naționali și internaționali, printre care Silviu Purcărete, Răzvan Mazilu, Mihai Măniuțiu, Andrea Gavriliu, Vava Ștefănescu, Florin Fieroiu, Eugenie Andrin, Asier Zabaleta. Stabilită în București, Eva lucrează în regim de freelancing ca interpret și instructor de yoga, dar și ca profesor de dans contemporan al Școlii performative pentru copii de la Centrul Național al Dansului București. Caută constant să își îmbogățească mișcarea cu noi forme, astfel că practică acroyoga, escalada și tango argentinian.

 

Ce idee a rămas cu tine din Academie?
Am învățat că e nevoie să ai un corp transparent și o minte transparentă, pentru a te putea acorda la informația infinită care plutește în campurile energetice. Nu e ceva ezoteric, e ceva visceral. Îți poți transforma corpul într-un emițător al informației din jur. Te poți lăsa posedat de informație, să o scoți la suprafața realității prin propriul corp. 

Un mesaj pentru tine, cea de peste 30 de ani.
Sper că iubești în continuare oamenii și pe tine. Cu mult dans, conexiuni, exerciții și emoții, am construit o rampă pentru cine urmează să devin. Sunt recunoscătoare că intuiția m-a adus aproape de oamenii ăștia frumoși, lângă care l-am venerat pe zeul dansului în timp ce el ne-a dezlegat corpurile. Te salut dintr-o perioada care știu că îți va ridica colțurile gurii spre urechi. 

Ce artist sau grup de artiști te inspiră?
Mă inspiră Wim Vandekeybus și compania lui pentru că în ei pot să văd situații, emoții și corpuri extreme. Pentru mine, spectacolele lor sunt ca niște vise suprarealiste care conțin viața în toată abundența ei.

George Pleșca<br />
(coregraf & performer)<br />

George Pleșca
(coregraf & performer)

GEORGE ALEXANDRU PLEȘCA este absolvent al ciclurilor de licență și master în Artă Coregrafică în cadrul UNATC. Și-a dezvoltat un stil eclectic și precis, parcurgând în timp diferite zone de mișcare, variind de la Dans Sportiv și Dans Urban la Arte Marțiale Mixte, Capoeira și Dans Contemporan. Acționează ca liber profesionist încă din 2016, implicându-se în diverse proiecte creative, educaționale și/sau sociale. Este pasionat de film, filosofie și psihologie. Dintre lucrările sale personale, amintim spectacolele Become wind (2021), Bite the bullet / RE:MIX (alături de Anastasia Grigore, Daniel Dragomir, Andreea Vălean, 2020), Unveild (2019) și EQUUS (r. Luiza Mihăilescu, 2019), dar și filmele DANCEN (r. Corina Andrian, 2021), Ausum (alături de Anastasia Grigore, r. Alin Duruian, 2020), Memory of a Knedead Touch (r. Daniel Dragomir, 2020) și Unchained (r. Maja Kovacevic, 2018), în care a lucrat ca interpret-actor și/sau coregraf. De-a lungul timpului, a performat în Jocul lui Marte (c. Sofia Sitaru, 2021), Suntem o pată (c. Bianca Ardeleanu, 2021), Basma Curată (c. Arcadie Rusu, 2020), Promised Land (c. Arcadie Rusu, 2020), Pile of Dust (c. Andreea Vălean, 2020), Logodna Proștilor (r. Ștefan Săcălianu, 2019), 1,2…Box! (c. Daniel Mihoc, 2019), CHORISMOS (c. Anastasia Grigore, 2019), Câte un om de iubit (c. Beatrice Tudor, 2019), Fragile. Handle with care (c. Mariana Gavriciuc, 2019) De_Fapt, (c. Simona Dabija, 2018), When darkness becomes light (c. Daniel Dragomir, 2018), Vox Nihili (c. Cosmin Vasile, 2018), Counterbody (c. Simona Deaconescu, 2017) SH O RA (c. Simona Dabija, Oana Zara, Camelia Neagoe, Mariana Gavriciuc, 2017). George activează ca membru al companiei de dans Contemporary Creative Dreamers, face parte din colectivul creator Tangent și colaborează adesea cu Linotip – Centru Independent Coregrafic, Centrul Național al Dansului, Asociațiile Delazero și Tangaj Dance. În mai 2023 are, în calitate de performer, premiera unor spectacole de Mădălina Dan (Patosfera, CNDB) și Sergiu Diță (MANual, spectacol de disertație, UNATC). Joacă în creațiile The last raid of Humankind (r. Daniel Dragomir, 2021, producție independentă), Nihil Sine Deo (r. Daniel Dragomir, 2019, producție independentă) și M de la Murphy (r. Andrea Gavriliu, 2021, TNB).

 

Ce idee a rămas cu tine din Academie?
Nu imita, nu interpreta, ci devino acel ceva.

Un mesaj pentru tine, cel de peste 30 de ani.
Bucură-te de toate aspectele pe care ți le oferă viața, de la minuscul la major. Înainte de a călători spre o nouă destinație, permite-ți să o înțelegi pe cea din urmă. Oferă-ți timp și ai răbdare. Cultivă-ți în continuare persistența și energia. Găsește echilibrul în haos. Fii jucăuș, mereu. Nu mai întârzia, amețitule. 

Ce artist sau grup de artiști te inspiră?
Un coregraf recent descoperit – Felix Landerer. Delicat, articulat, voluminos, subtil, misterios, fără a fi pretențios. Am fost captivat imediat de estetica pe care o propune. Un creator – Dan Perjovschi. Se înțelege: simplu, esențial, precis, ludic, inteligent. Un grup – grupul ăsta, Academia, Field, Late Field Collective… cum i se zice de curând. Divers, puternic, pătrunzător, pasional, jovial, crocant.

Varga Hunor-József<br />
(actor & performer)

Varga Hunor-József
(actor & performer)

VARGA HUNOR-JOZSEF s-a născut în 1997 la Luduș, județul Mureș, și a absolvit Facultatea de Teatru și Film din cadrul din cadrul Universității Babeș-Bolyai, specializare actorie în limba maghiară, în anul 2019. În prezent este masterand la specializarea de Regie a aceleiași Facultăți. În timpul facultății a avut oportunitatea să joace în spectacole ca De veghe în lanul de secară (rolul Spencer), r. Szilágyi Palkó Csaba; The rite of spring, r. Uray Péter; Pescărușul (Treplev, Medvedenko, Iakov), r. Visky Andrej; BeeXmas, spectacol de păpuși, r. Palocsay Kisó Kata; La noi, spectacol de improvizație, r. Rácz Endre; Deșteptarea primăverii (Moritz Stiefel), r. Visky Andrej; Zarvă, r. Köllő Csongor și Györgyjakab Enikő; Under Construction, r. Sipos Krisztina. La finalul anului 2021, Hunor a semnat primul său spectacol în calitate de regizor – în decembrie a  avut premiera spectacolului A șasea zi, la ZIZ art and social area, o producție Váróterem Projekt. Spectacolul este un duet de teatru non-verbal, despre mitul creării omului. Actualmente, Hunor studiază dans și performance în Academia de Dans și Performance de la Centrul Național al Dansului București.

 

Ce idee a rămas cu tine din Academie?
Nu trebuie să sufăr pentru artă. Să respir. Să fiu prezent individual și în grup. Să cred. Nu sunt mic. Contez. Relaaaaaaax.

Un mesaj pentru tine, cel de peste 30 de ani.
Habar nu am ce voi face peste 30 de ani. Și e bine că nu știu. Dar oricum: te pup!!

Ce artist sau grup de artiști te inspiră?
Reactor-ul din Cluj este grupul care mă inspiră foarte puternic. După părerea mea dau clasă la ora actuală și sunt un exemplu pentru mine. Se poate ca artist independent, dacă crezi și chiar vrei, se poate!! Sunt relevanți, fresh, și mega-artiști!

Mariana Gavriciuc<br />
(coregrafă & performer)<br />

Mariana Gavriciuc
(coregrafă & performer)

MARIANA GAVRICIUC este coregraf și performer, originară din Republica Moldova, absolventă a programelor de licență și master din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică (UNATC), secția Artă Coregrafică.
Activează la momentul actual în București și studiază în cadrul Academiei de Dans și Performance, la Centrul Național al Dansului București.
Este unul din fondatorii grupului de creație ArtGenerator, împreună cu care a creat spectacolul Virgo și performance-ul ATRA, dar și co-fondator al Asociației Delazero, împreună cu care a creat a spectacolele SHORA, Lux Lost Bird și serile de improvizație CorpZero.
Mariana este atrasă de lucrul multidisciplinar, ce include mișcarea, textul, cântatul. Pentru ea, dansul reprezintă un mediu în care își accesează vulnerabilitatea, o formă de educație și o sursă de autocunoaștere.

 

Ce idee a rămas cu tine din Academie?
Să am încredere și să mă las atinsă de ce creez, să îmi asum ce mă interesează și să îmi las mintea ocupată cu asta. Să dau importanță feedback-ului formulat într-o manieră pozitivă și „be the flower, don’t show it”.

Un mesaj pentru tine, cea de peste 30 de ani.
Când lucrurile nu o să aibă sens, amintește-ți de improvizația în costume ciudate pe Bolero, deriva în liniște în noaptea ploioasă de 8 mai și cartea How to walk de Thich Nhat Nanh.

Ce artist sau grup de artiști te inspiră?
Mă inspiră noul Late Field Collective, adică toți colegii mei de la Academie a căror creativitate, curiozitate, deschidere, implicare, blândețe mă uimește și mă umple de speranță și sens. Fără să își propună, fiecare dintre ei a jucat un rol deosebit de important în procesul meu din timpul cursurilor, fapt pentru care le sunt absolut recunoscătoare.

Nelly Georgieva<br />
(balerină & performer)<br />

Nelly Georgieva
(balerină & performer)

NELLY GEORGIEVA s-a născut la Stara Zagora, Bulgaria, în 1999. Educația ei profesională în dans a început odată cu mutarea la Sofia, pentru a urma cursurile Școlii Național de Arte Performative. În timpul anilor de balet, a participat în varii competiții și formări, absolvind ca balerină în 2019. În același an se angajează la Opera și Baletul din Sofia. Din 2019 se formează în diverse ateliere de dans contemporan din Bulgaria, dintre care menționăm Dance Academy (2021) cu Atom Theater, Screen Dance (2021) cu Kosta Karakashyan, Stefani Handjiiska și Silvia Cherneva și Curs de Coregrafie (2022) cu Vladimir Angelov. Își consideră profesorii ante-menționați mentori în pregătirea ei ca dansatoare și creatoare de performance. Pe lângă rolurile în care a fost distribuită ca interpretă la Opera și Baletul din Sofia, Nelly a făcut parte din distribuția a două lucrări site-specific, de Philip Milenkov (2020) și Pepi Koleva (2022), a performat în creații precum WE ARE HERE TO REPEAT – DANCE PERFORMANCE (2021), c. Kalina Georgieva, The Father (2022), c. Pepi Koleva,  și a fost invitată să deschidă cu o lucrare de dans performance ceremonia de inaugurare a Cinelibiri Internațional Film Festival din 2022, în coregrafia lui Kosta Karakashyan. În film, Nelly are experiența peliculei de dans IN HER SKIN (2022), r./c. Kosta Karakashyan și a documentarului NO WAY TO SAY GOODBYE (2022), r. Plamena Slavcheva și c. Kosta Karakashyan.

 

Ce idee a rămas cu tine din Academie?
Academia a fost una din cele mai neașteptate și cu sens experiențe pe care le-am avut din punct de vedere artistic. A fost neașteptat pentru că, în două săptămâni, m-am organizat să ajung la București pentru următoarele 8 luni fără să am niciun plan sau așteptări cu ce s-ar putea întâmpla. Cea mai memorabilă parte e, pur și simplu, tot programul. Academia a fost o sursă de învățare și creștere pentru mine, extinzându-se mult dincolo de granițele dansului în sine. Ultima lună a fost cea mai frumoasă și mai însemnată pentru mine fiindcă a adus rezultatele eforturilor noastre colective și-o voi ține în minte ca un memento a lecției de neprețuit pe care am învățat-o – importanța procesului.

Un mesaj pentru tine, cea de peste 30 de ani.
Nu renunța niciodată la pasiunea ta pentru dans și arte, indiferent de cât de lungă și provocatoare poate părea călătoria. Amintește-ți că e un drum frumos și cu sens. Încrede-te în procesul de a-ți îndeplini obiectivele, chiar și-n momentele când te simți pierdută. Uneori, să fii pierdut te poate duce la a descoperi noi lucruri și direcții neprevăzute. Îmbrățișează necunoscutul, căci el s-ar putea să dețină cheia creșterii tale și a descoperirilor de experiențe remarcabile de-a lungul drumului tău.

Ce artist sau grup de artiști te inspiră?
Artiștii cu care am avut șansa să lucrez, atât în trecut cât și în Academie. Să colaborez cu ei și să fiu parte din echipa pe care am format-o în diverse proiecte și procese m-a umplut cu o profundă recunoștință și mi-ar plăcea să păstrez legătura cu ei pentru viitoare colaborări.

Roxana Popa<br />
(dansatoare & coregrafă<br />
<br />
<br />

Roxana Popa
(dansatoare & coregrafă


ROXANA POPA a terminat Liceul „Hariclea Darclee” din Brăila, secția Pedagogie muzicală, și a absolvit licența la secția de Artă Coregrafică a Facultății de Teatru, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași.  Roxana s-a format în varii workshop-uri de dans, dintre care menționăm întâlnirile cu Elena Zamfirescu (UNATC, 2018), Valentina de Piante (UNATC, 2019), Andrea Gavriliu (UNAGE, 2020), Yin Yue (masterclass online pe tehnica FoCo, SUA, 2020), Kumar Ravi (online IMPROV POCKET, India, 2021), Mathidle Gilhet (WE-CLASS, contemporary floorwork online, Franța, 2021), Nobuyoshi Asai (tehnica Butoh online, Japonia, 2021), Atilla Bordas (Dans Creativ, UNAGE, 2021), Virginia Negru (Echilibru în Dezechilibru, UNAGE, 2021), Ștefan Lupu (Teatru Fizic, UNAGE, 2022).

 

Ce idee a rămas cu tine din Academie?
Vei pierde oameni, te vei certa, te vei frustra, unii oameni vor rămâne, vei înțelege, te vei elibera. „Fă loc în viața ta pentru lucrurile bune, renunțând la cele nepotrivite.”

Un mesaj pentru tine, cea de peste 30 de ani.
Hei! Sunt mândră de tine și de faptul că nu ai renunțat niciodată la visul tău! De aici din trecut totul pare incert însă privind în viitor, te simt mulțumită și împăcată cu și pentru toate deciziile luate! Ai ajuns exact ceea ce visai, și chiar dacă ți-a luat un timp, fiecare experiență a contat semnificativ. 

Ce artist sau grup de artiști te inspiră?
Aș putea să aduc în atenție mulți artiști, însă la momentul actual, singurul grup care mă inspiră cu adevărat este Late Field Collective, grup lângă care nu numai că am evoluat din punct de vedere artistic și personal, dar mă și motivează în continuare să fiu mai bună din toate punctele de vedere.

Sergiu Diță<br />
(coregraf & performer)

Sergiu Diță
(coregraf & performer)

SERGIU DIȚĂ s-a născut în 1999 în Cluj-Napoca (RO) și este performer și coregraf emergent, care activează în zona independentă. În prezent urmează cursurile de master ale Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică (UNATC), secția Artă coregrafică și Academia de Dans și Performance CNDB (2022-2023) Împreună cu Anca Stoica activează ca duo artistic sub numele Platforma 13În 2021 a absolvit programul de licență al secției Artele Spectacolului – Coregrafie din cadrul UNATC. În 2018 a absolvit Liceul de Coregrafie și Artă Dramatică „Octavian Stroia” din orașul natal.  A câștigat de două ori Premiul I la Olimpiada Națională de Coregrafie în 2017 și 2018 pentru dans contemporan.

 

Ce idee a rămas cu tine din Academie?
Ideea de „Contamination as Collaboration” a antropoloagei Anna Tsing va rămâne pentru o lungă durată în memoria și practica mea. O informație împărtășită de Irina Botea, care m-a pus pe gânduri.

Un mesaj pentru tine, cel de peste 30 de ani.
Continuă să fii la fel de curajos, uman și deschis schimbării.

Ce artist sau grup de artiști te inspiră?
Mă inspiră Late Field Collective prin eclectismul și exuberanța lor.

Sari la conținut